Kundvagn

Antal varor:0st
Summa: 0 kr
Till kassan
Mina sidor

Köpvillkor

Köpvillkor  Beställningar kan göras antingen via vår webbsida www.stickobrinn.se, via e-post på order@företaget.se eller per telefon. En bekräftelse på beställningen skickas ut till angiven E-postadress oftast inom några minuter. Skulle du inte få någon bekräftelse så måste du höra av dig till oss. För att göra en beställning måste man vara 18 år alternativt ha målsmans godkännande. Företaget StickoBrinn förbehåller sig rätten att neka kund ett köp. Alla beställningar anses som bindande och falska beställningar polisanmäls utan undantag. Vi loggar IP-nummer på alla beställningar. Har du gjort en beställning av misstag så måste du kontakta oss omedelbart.
BETALNINGSSÄTT Du har möjlighet att betala din order på följande sätt: • Betalning mot postförskott. Du får då en avi i brevlådan som du löser ut ditt paket mot betalning från på avin angett uthämtningsställe för Posten. Postförskottsavgiften är 60 kr. Utöver detta tillkommer postens fraktavgifter. • Betalning med kreditkort. Du kan välja att betala online med ditt Visa eller Mastercard/Eurocard. Du får då en avi i brevlådan som du löser ut ditt paket från på avin angett uthämtningsställe för Posten. Det tillkommer ingen extra avgift om du betalar med ditt kreditkort, förutom en fraktavgift enl postens tariffer. Du kan endast beställa mot din folkbokföringsadress om du väljer att betala med ditt kreditkort. Vi förbehåller oss rätten för att undersöka att den adress du beställt till är din folkbokföringsadress, om den inte är rätt förbehåller vi oss rätten att häva ditt köp. Vid genomförande av köp på sajten reserveras köpesumman på ditt kort/bankkonto. I det fall ditt kort är kopplat till ett bankkonto kan detta visas olika på kontoutdrag beroende på hur din bank valt att presentera reservationen. • Betalning mot faktura sker genom KLARNA faktura som vi har ett samarbete med. Priser Alla priser anges inklusive svensk moms för närvarande 25 %. Vi reserverar oss för ev. momshöjningar eller andra prisförändringar som vi inte kan råda över och eventuella mellanförsäljningar. Utöver detta tas förbehåll om prisändring inför ramen av prisföreskrifter gällande på leveranstidpunkten. Leveranstid Normal leveranstid är 3-5 dagar beroende på var i landet man bor. Vissa avvikelser kan förekomma. Vi kan inte bli ansvarig att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet. Skulle en produkt inte gå att leverera så meddelar vi det via E-post.
Leveranssätt:
Alla produkter levereras från vårt eget lager. Detta sker med hjälp av DHL eller annat fraktbolag. Paket hämtar du själv på servicepoint under normala öppettider. Kunden får ett SMS. Observera att vid efterkravf så måste paketet lösas ut. Fraktkostnader . Den verkliga fraktkostnaden inkl efterkravsavgifter visas alltid sedan du loggat in i kassan. Leverans sker som paket, eller i vissa skrymmande fall med bussgod, vi förbehåller oss rätten att välja leveranssätt. Öppet Köp Vi har alltid 14 dagars öppet köp/returrätt! Produkterna måste returneras i originalförpackning och får ej vara skadade. Om det saknas tex. en fjärrkontroll så debiterar vi kunden för detta. Kvitto eller kopia på faktura måste alltid medsändas. Kunden betalar alltid returfrakten. Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut. För att köpet ska hävas måste varan vara oss tillhanda inom dessa 14 dagar. Kontakta oss vid tveksamheter. Reklamation Företaget StickoBrinn tillämpar konsumentköplagen vid alla fall av reklamationer. Vi åtar oss naturligtvis att byta felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad för kunden. Synliga fel ska anmälas direkt till chauffören eller till kassörskan i postkontoret. Lös i sådana fall inte ut paketet. Dolda fel måste anmälas till oss inom 3 arbetsdagar efter leverans. Outlösta paket debiteras med 600:-. Kostnaden faktureras i efterskott. Sker inte betalning inom utsatt tid så vidarebefordras alltid kraven till Intrum Justitias inkassoservice. Inga undantag görs! Garanti Vi har om inget annat anges 12 mån garanti mot material- eller fabrikationsfel på våra produkter. För att garantin ska gälla så måste produkterna ha hanterats på normalt sätt och inte utsatts för påfrestningar utöver det vanliga. Vid slarv eller felaktig hantering så gäller inga garantier. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Vid garanti- och andra serviceärenden betalar kunden alltid frakten till service och vi eller serviceverkstaden står för frakten ut till kunden. Säkerhet Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter.Det gäller även E-postadresser ni lämnar till oss. Vi använder oss endast av säkra betalningssätt så som postförskott och i vissa fall faktura. Reservation Vi reserverar oss mot felaktigheter i prislista och innehåll på webbsidan och att varor levererade av oss används efter bästa förstånd då en del av artiklarna EJ är godkända för att anvädas enligt svensk trafikstadgar. Nordiska Kunder Vi levererar till kunder i hela Europa. Det är dock speciella regler som gäller vid leveranser till andra länder än Sverige. Kunder i Norge som bor nära den svenska gränsen bör i första hand beställa paketet poste restante. Man hämtar då paketet på ett svenskt postkontor och slipper en dyr och långsam transport. Kontakta oss vid beställning från annat land än Sverige. Vi brukar lösa det mesta.

Nyhetsbrev

Jag vill prenumerera på nyhetsbrevet.